søndag den 22. februar 2015

Sweet and easy skirt

It all started with my sweet friend Lone mentioning a cool leatherette skirt we both had seen. A very simple but sweet skirt. And of course this diy mama instantly thought 'hey, I could do that'. And I still plan on doing that. But before cutting in to my rather expensive and gorgeous faux leather I wanted to do a less expensive muslin.

And it really is a very simple and easy to make skirt.

My friend and super talented seamstress Mie has a great tutorial for this kind of skirt. I chose to do in seam pockets in my skirt - and I love how it turned out.

The way the waistband is constructed is brillant! Do check it out.

I'm going to need a lot of these babies for spring and summer. Now on to the faux leather...

//

Ny nem nederdel til mig. Min søde ven, den ekstremt dygtige syerske og designer Mie, har en fin og gennemført tutorial på sin blog, hvori hun gennemgår konstruktionen af sådan en nederdel. Jeg har valgt at lave lommer i sidesømmene, men ellers har jeg fulgt Mies gennemførte tutorial til punkt og prikke. 

Måden hvorpå linningen er konstrueret her virkelig genial og resultatet er en velsiddende nederdel. 

Planen er at sy en lignende nederdel i lækker, blød kunstskind. Mums.

Stoffet, jeg her har brugt, er en bomuldssatin med en smule stræk fra Stofdepotet.

Jeg kommer til at bo i sådanne nederdele her til foråret. Et forår som godt må komme nu, blev der sagt!!!








4 kommentarer:

  1. Wauw, den er flot. Jeg vil straks kigge ind hos Mie og se hvordan man gør :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
  2. Ej altså sikke en dejlig overraskelse at vågne op til og jeg er glad for at du kunne lide metoden :-) og den nederdel i leatherette bliver FANTASTISK!!! Glæder mig til at se den!

    SvarSlet
  3. Oh, that looks totally cool... The type of skirt I've been wanting to make for myself. Thanks for the link!

    SvarSlet
  4. Definitely a simple yet gorgeous skirt. I swear everything you touch turns to fabulous!

    SvarSlet