lørdag den 14. februar 2015

Stripes and cropped pants.

It's almost embarrasing posting another version of the Simplicity 1366 blouse. Almost, the lady said! This is the first striped one though and probably my favorite one so far. It's made of a gorgeous quite heavy silk/poly/cotton blend from Stofdepotet.

The sleeves are a little shorter than I usually prefer them - but I just couldn't squeeze any more centimetres from the fabric piece. So be it.

I also made pants. Comfy, baggy cropped pants. The fabric is a heavy weight georgette from Stofdepotet. Perfect for pants. The pattern is super simple (as is the blouse pattern). It's from the Danish 'Alt om Håndarbejde Symagasin' 03/14. They are quite roomy and I may go down a size next time I make them.

Happy Valentines Day to all of you who celebrate this day.

Yup. Endnu en Simplicity 1366 bluse til fruen. I det skønneste stribede silke/poly/bomuld stof fra Stofdepotet. Kræs!!

Stumpe bukserne er syet af en tungere georgette også fra Stofdepotet. Mønstret er fra Alt om Håndarbejde Symagasin 03/14. De er ret rummelige i størrelsen.








7 kommentarer:

  1. Hej Trine - jeg har simplicity 1366, men jeg kan ikke enes med ærmerne. Kuplen er længere end ærmegabet - et par cm. Hvad gør jeg forkert, tror du? Det kan umuligt passe sammen. Tusinde tak, hvis du kan hjælpe. Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk ikke lige huske det på stående fod, om jeg har oplevet det - men ofte er det sådan at kuplen skal 'eases' til ærmegabet. Der plejer så at være 2 punkter hvorimellem man skal sy en rynketråd og så rynke kuplen, så den passer til gabet. For bedre pasform og bevægelse, tror jeg. Når du syer sammen forsøger du at glatte de små rynker, således at de ikke ses efterfølgende. Der skal syes stille og roligt her. Jeg synes nu ikke at jeg har oplevet det ved 1366

      Slet
    2. Tak for svaret :-) Jeg må prøve igen og så lige så forsigtigt, så ser vi om det går.

      Slet