onsdag den 20. august 2014

A sort of Sally Dress

Her er Wilma og en slags Sally

Jeg er svært pjattet med Sally mønstret....og alligevel skal jeg liiiige pille lidt ved det. Jeg er nemlig også ret pjattet med det såkaldte dolman-snit - altså ærmer, som er en forlængelse af selve overdelen. Så, jeg har Frankenkjolet.

Underdelen er således en afart af skørtet til Sally-kjolen, mens det øverste stykke er lånt fra den japanske bog 'Girls Style Book'. Model L - lettere justeret. Sidstnævnte har jeg tidligere leget med her.

Stoffet - ja det er naturligvis fra Stofdepotet.dk

Snart vil jeg lave mig en rigtig Sally!

Say hello to a Frankendress! I'm crazy about the Sally dress by Very Shannon - but I'm also a huge fan of dolman sleeves, so I made a DolmanSally. 

The skirt part is borrowed from the Sally dress and the bodice is a modified version of model L from the adorable Japanese 'Girls Style Book'. Here's another take on that model L.

 







25 kommentarer:

  1. Jeg kan kun sige WAUW

    SvarSlet
  2. Hvor er den lækker med de store lommer!

    SvarSlet
  3. Saaaa fin, fin, fin og fantastisk!! Nu kan jeg se at striberne er beige....mine striber er lyseblaa, hehe....men ellers meget taet paa ;-)) Jeg er mere vild med din version end den originale Sally ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Mie - tusind tak! Jeg er nu også pjattet med originalen - men W er ret smalskuldret, så jeg ved ikke om udskæringen på the real deal vil komme til at drille hende.

      Glæder mig til at se din nederdel.

      kram

      Slet
  4. Lekker, som vanlig!
    Men og skoene er RÅlekre...

    SvarSlet
  5. Gorgeous dress, Trine! Fantastic fabric for a great pattern match!

    SvarSlet
  6. Gorgeous! I love that book too (and your dress, very inspirational). I'm nog going to show this to my daughter though. She wouldn't stop nagging to go to Denmark to get those shoes ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. it should be not in stead of nog ;)

      Slet
  7. that's one really cool dress, and your fabric choices are perfect (but they always are).. and i wish i had such cool shoes when i was a little girl :)

    SvarSlet
  8. I adore this. It's absolutely perfect!

    SvarSlet
  9. Hold da op hvor er den skøn, og fede lommer. :o)

    SvarSlet
  10. i love this dress so, SO much!!

    SvarSlet
  11. I would love a pattern for this!

    SvarSlet