lørdag den 11. februar 2012

Baggy Buks & en teletubbie....

Endnu en udgave af baggybuksen fra Alt om Håndarbejdes symagasin 11/2011. Bukserne er syet i mørkegrå bomuldssatin. Jeg har forsøgt at lave mønstret om til en voksen str. Egentlig skulle de ha' været en str. 38, men blev mere 36ish. Dette skyldes blandt andet, at jeg havde glemt at tage højde for, at denne bomuldssatin ikke har så meget stretch som de andre stoffer, jeg har brugt til denne model. Ærgerligt for barnepigen - dejligt for Luna, der ikke var sen til at hapse dem. Jeg synes bukserne er blevet så fede i dette stof, og kan lige se en pink udgave med orange eller rød piping! (Hun kunne sgu da godt lige se lidt mere begejstret ud....)



...og så har vi også Lunas fastelavnskostume klar!! 'Ååårh mor, du er duuuum'!! Men, der er da lidt Tinky Winky over denne lilla heldragt. Hun mangler bare den røde laktaske. Ja, ja. Luna er lykkelig over den nye, unikke 'Onepiece'. Moren er mest lykkelig over prisen på den nye, unikke 'Onepiece'. Jeg tror dragten har kostet ca. 150 DKK at sy. Endnu engang en dragt pyntet med Annas fede strygestof. Denne udgave fået lynlås helt op i hætten.


7 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Som altid masser af inspiration, når jeg kigger forbi din blog. Hvad nummer af alt om håndarbejde, har du fundet mønstret til bukserne i?

    SvarSlet
  3. Fede bukser. Jeg har været på udkig efter bladet, men har endnu ikke haft held til at finde det...til min store ærgelse.

    SvarSlet
  4. Wauw - du syer lækre ting. Kan godt se vi har fået samme smykke idé. Syer du på bestilling. Det er Ullas kjole lige neden for jeg er nysgerrig på. Det snit ligner mit ynglingssnit og jeg vil så gerne have en gul kjole ligesom den Mulila fra X-faktor havde på fredag. :)

    SvarSlet
  5. Fede, fede bukser! Hvem, der bare kunne udnytte den fine Singer symaskine der står og samler støv.. Måske man skulle forsøge sig med lidt andet end betræk til sofapuderne!

    SvarSlet
  6. Tak, tuttifrutti. Jeg har nu skrevet i indlægget, hvor mønstret er fra.

    Tak, Marie-Louise. Jeg tror også bladet er blevet svært at opdrive....men, har du prøvet det lokale bibliotek?

    DIY - jeg syer ikke som sådan på bestilling nej. Beklager.

    Tak, Eva. Bukserne er ikke så svære at sy - så prøv da! :-)

    SvarSlet
  7. Endnu engang wow! Og Lunas udtryk, er det ikke bare sådan en teen attitude :)hun ser jo knaldgodt ud. Og mon ikke hun er begejstret for en mor, der kan ekviperer hende på den måde.

    SvarSlet