torsdag den 7. april 2011

Overlocker med primadonnanykker!!!

'Mig, nej, jeg syer KUN med tråd fra Stof2000, bla, bla, bla....'. Noget i den retning ville min overlocker sige, såfremt den kunne tale. Jeg har forsøgt med tråd alle mulige og umulige steder fra, men den syer kun perfekt med stof2000 tråd. Sikke noget bæ, for jeg har lige købt tråd i glade farver - som ikke er fra stof2000. 'Duer ikke, næste'. Argh!!.

Hvis du har en overlocker uden primadonnanykker, er disse cones måske noget for dig. Jeg har 4 stk. gule, 4 lilla og 4 brune. Den brune har lige været på test-tur i maskinen. 20 kr. stk. - og for den mønt får du 2.500 m polyestertråd.

Anyone?

9 kommentarer:

  1. Hej
    Altså jeg forstår ikke helt:-) Vil du af med dem?? Hvor meget skal du have for de lilla??
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. :-) Fik vist ikke lige læst det hele:-) Kan du ikke skrive en mail, så finder vi ud af hvordan vi gør det!
    Mette
    Mette_green@live.dk

    SvarSlet
  3. Hold da lige op en maskine, min ville heller ikke på et tidspunkt, smurte den lidt og da den stadig ikke ville sy ordentligt med den tråd der var i, så fik den lov til at stå meget, meget længe uden at blive brugt.
    Købte for sjov noget hvidt i Aldi og nu syr den sørme fint med både det og det jeg har fra stof 2000, stof og stil. Gad vide havd den har haft af nykker.
    Men deter da øv når du nu lige har fundet de lækre farver, ville gerne overtage dem, men med porto så bliver de for dyre at sende Øv.
    Håber du får syet en masse alligevel,kan ikke lige huske om stof 2000 har lilla tråd til overlocker. :-)

    SvarSlet
  4. Sådan et bæst! :-)

    Hjælper det ikke at give rullerne net på?

    SvarSlet
  5. Drillerierne startede allerede kort tid efter jeg havde købt dyret (for et par år siden). Jeg sendte den til service, fik den retur med besked om at den absolut ikke fejlede noget og syede perfekt. Ganske rigtigt - med den tråd reparatøren havde brugt, syede dyret fint, fint - men med min tråd, nix! Heller ikke efter endnu et tjek hos symaskine-doktoren. Bæ, igen!!

    Jeg sender dig en mail, Mette :-)

    SvarSlet
  6. Jeg vil gerne have dem alle sammen:-) Meget gerne (7-9-13 for at min overlocker så vil sy pænt med dem!!!)
    Jeg skriver dig en mail!
    KH Mette (frøken nobel)

    SvarSlet
  7. jeg mener selvfølgelig købe:-)
    har sendt dig en mail!

    SvarSlet
  8. Efter et par år i en symaskineforretning, så kan jeg sige, at det ikke er maskinen der er problemet, men tråden. Det er for dårlig kvalitet, derfor syr maskinen ikke ordentligt med det...Har set rigtig mange maskiner komme ind til rep. hvor det så er tråden der er problemet og ikke maskinen.

    SvarSlet
  9. Jeg siger som Ulla - det er tråden, den er gal med. Den overlock-tråd jeg sværger til, er Amann/Gütermann tykkelse 120, for den dur altid, driller aldrig og laver en søm som fylder mindst muligt. Den er dyr, men den er bedste :-)

    SvarSlet