tirsdag den 4. januar 2011

Spring Dress

Kom så forår, blev der sagt!!! Egentlig er jeg ved at sy mig selv en kjole i denne skønne Granny Smith Grønne stretch bomuld, men projektet er pt på stand by grundet manglende lynlås. I mellemtiden kunne jeg jo lige konvertere resterne til en Wilma-forårs-'der-lugter-lidt-af-tennis'-kjole. Modellen er nogenlunde den samme som den julegule kjole - jeg har blot undladt Peter Pan kraven og i stedet lavet en fancy lille overskæring. Piping/tittebånd er nærmest blevet et must for mig. Det gi'r lige den sidste finish, synes jeg. Jeg skal nok vise Mor/Datter actionpics når engang fruens kjole er færdig...hvis altså den bli'r vellykket.


16 kommentarer:

  1. den er super sød og jeg glæder mig til at se din kjole når og hvis den er færdig :)

    SvarSlet
  2. Den er da yndig denne spring dress :-)

    SvarSlet
  3. Fed detalje med den overskæring. Og en mægtig skøn farve.

    SvarSlet
  4. Skøn skøn skøn! Dejlig farve og lækre detaljer! Glæder mig til at se noget i voksenudgaven :)

    SvarSlet
  5. Gang på gang bliver jeg imponeret over dine kreationer, også selvom jeg ikke selv er så "retro'et". Du har en virkelig god og inspirerende måde at trylle med materialerne. :o)

    Jeg er i øvrigt ved at lave noget dukketøj til Ingrid og leder lidt efter noget fint bånd med blomster. Hvor har du købt dit henne?

    SvarSlet
  6. jättefin! gillar passpoalerna. det känns somd et är dags för vår snart

    SvarSlet
  7. Den er da bare super lækker. Er hel vild med din stil.. Så sej :O)

    SvarSlet
  8. Tak for den søde respons. Jeg er også spændt på mor-kjolen....ikke at den er noget særligt - den bli'r helt enkel. Tror dog lige den skal justeres med et par indsnit hist og pist inden den sidder, som ønsket.

    Maiken, båndet har jeg købt på etsy.

    kh

    SvarSlet
  9. Utrolig flott grønn vårkjole. Knallfin :)

    SvarSlet
  10. Yvonne forever, I love that dress:))
    Stine

    SvarSlet
  11. Siger det igen - sig til, hvis du vil sælge :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er den dejlig forårsagtig!

    SvarSlet
  13. Hei! Jeg har en stund fulgt litt med på bloggen din. Håper det er greit at jeg har lagt deg til i min bloggliste! Anja

    SvarSlet
  14. love the daisy's & colour! beautiful!

    SvarSlet
  15. Åh, der er den æblegrønne med margueritter jo. En ny udgave og igen, igen. MEGET misundelig på en lille pige og glæder mig til at se Mama-udgaven! :-)

    SvarSlet